Hedda & Anna

Gymnasium

Kategori: Tipps

Det känns som att alla redan vet vilka gymnasium och linjer dem ska gå på efter nian. Och jag har liksom aldrig tänkt på det, men det kanske är dags...? Men jag sökte iallafall runt på internet och kollade på lite olika skolor och linjer och jag hittade faktiskt några som lät roliga och intressanta. 
 
Det fanns massa olika skolor men dem som jag tyckte såg bra ut var Jensen Norra, den såg bra ut och hade dem linjerna som jag skulle vilja söka till. Sen fanns de Hermods Gymnasium & Östra Real som också hade den linjen. Sen var det lite andra som också såg bra ut.
 
Men dom linjerna som jag tycker verka va intressanta är Ekonomi Juridik, Ekonomi ekonomi, Ekonomi global ekonomi. Jah har läst massa om ekonomi programmet och det fasnade jag för diräkt. Men den fanns ockå Samhälle media som också värkade roligt.
 
Men det är ett år kvar tills jag ska välja, emn det kan alltid vara bra att ha lite koll. Men kom ihåg att välja det man själv vill och inte ta något annat bara för kompisen gör det. Men om båda vill gå det lika mycket är det bara kul! Som ja vet att Anna också är sugen på Ekonomi Juridik,  and thats awesome!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: